måndag 29 december 2008

Resultat från önskelistan

Jag vill inte säga att det blev ett fiasko, att jag bara fick julklappar som ledde till besvikelse för så var ej fallet. Men ska man gå efter önskelistan jag lämnade för allmänhetens beskådan så blev resultatet väldigt skralt. Jag är fortfarande singel, guldtiorna uteblev, lägenheten är densamma (tror jag, har inte varit till Gefle ännu), Ginzas lager står orört och Gianfrancos tröja finns säkert någonstans men inte hemma hos mig. Men en sak från listan fick jag iaf, tofflorna som jag önskade värmer nu mina istappar till fötter på morgonen. Och jag har fortfarande chans på att ytterligare en julklappsönskning ska slå in. Nämligen KM-vinsten för TIKEN. Till helgen gör kommunens fotbollslag upp om hedern i Futsal. Karlsson hoppas på en tredje raka vinst och Karlsson hoppas intensivt på att åtminstone få göra en match i årets KM, det är ju så förbannat roligt! Nåja, det visar sig efter morgondagens träning då laget tas ut och jag kan inte bli speciellt besviken om jag inte blir uttagen. Jag må vara bra på vissa saker men det finns bra många spelare i TIKEN nu som är bättre fotbollsspelare än mig.

En liten förklaring till nästa veckas tema kanske också vore på sin plats.
Psyklåtar - Här snackar vi sjukt konstiga låtar som just därför blir sköna. Dom kanske inte är speciellt bra men som sagt, de är sköna.
Covers - Inga konstigheter, covers helt enkelt. Bra covers för att förtydliga.
Franskt - Musik på franska, finns faktiskt en del bra.
Vemod - Nu snackar vi olycklig kärlek, ond och bråd död eller bara allmänt elände. Inga roliga historier med andra ord, men väldigt bra sådana.

Go kväll

1 kommentar:

Anonym sa...

var glad så länge du är singel
de är bekymmerfritt de / kalle