söndag 14 december 2008

Tema Musik Söderhamn

Vi avsluter Söderhamnstemat med kanske det bästa bandet från Söderhamn. Åtminstone är dom det i mitt tycke. Vi avslutar med The Suburban Cowboys, ännu ett av de osignade band från hemstaden som jag tycker absolut är värda chansen att få ett skivkontrakt. Och vem vet, är de envisa och inte ger upp kanske det finns någon vettig människa inom branschen som delar min åsikt. Hursomhelst, även i detta band har vi en Trönöson, Mattias Lund som körar och spelar orgel och munspel i bandet. Och det gör han jävligt bra. Hur ska man beskriva deras musik då? Jo countryrock sammanfattar väl det hela rätt bra. För att vara mer exakt ska man väl säga att dom spelar jävligt bra countryrock. Skulle ni gilla det lilla ni får höra här på bloggen kan ni ladda ner några låtar från bandets hemsida eller gå in på deras myspacesida. Låten ni ska få höra med dom nu heter Hello Darling, en lugn skapelse med skön slidegitarr. Underbar är den. Nästa veckas tema blir Skäggmiffon så då är det bara för mig att gräva fram något smaskigt åt er, för er som hoppas på att få se nåt med Jansson och Dee Fearless gör jag besvikna redan nu. Visserligen är det två riktiga skäggmiffon men här blir dom inte med.

The Suburban Cowboys - Hello darling

Ha en fortsatt trevlig söndag!

2 kommentarer:

jansson sa...

Wunderbar ist das Band Suburban Cowboys! Bra tyska det där.

Skulle för övrigt bli mäkta imponerad om du rafsade fram ett musikaliskt klipp med mig i...

Karlsson sa...

Wirklich, sehr gut! Ich konnte einen Klipp in meiner Ansammlung haben, wenn Sie singen Jansson…