fredag 19 december 2008

Gissa musikern del 8 och lite bandy

Det är dags för del 8 i den mycket tighta tävlingen Gissa Musikern och den här är kanske lite lurig. Eller inte, kan mycket väl vara något skäggigt fanstyg i min bekantskapskrets som knäcker nöten direkt. Hur som helst. Det jag söker nu är svaret på tre frågor.
1. Vad heter gruppen?
2. Vad heter gruppens sångare som är med på bilden?
3. Vad gör samma sångare idag?
Ge mig tre korrekta svar och jag ger dig tre poäng.



Ikväll är det också bandy på schemat. Happy times som Borat skulle ha sagt. Laget med farten tar emot laget med gurkorna på blåsåsen ikväll. För er som inte hängde med möter Broberg serietvåan Västerås hemma på Hällåsen. Självklart har jag åkt hem för att se matchen och det blir en tuff sådan. Broberg har under min livstid alltid haft svårt för detta Västerås och det blir nog inte lättare ikväll. Med Larsson, Edling och kanske också Wikström borta så får de gulsvarta slita hårt ikväll. Men omöjligt är det absolut inte. Broberg ligger bara två poäng bakom på en fin fjärdeplats. Det kan bli en trevlig bandykväll på åsen. Jag är kaxig och tippar också och jag tippar med hjärtat. Broberg vinner med 6-4.

Inga kommentarer: