onsdag 17 december 2008

Karlssons önskelista

Det är endast en vecka kvar till julafton och det är väl ungefär nu som landets småknattar skärper till sig ordentligt och börjar få sömnproblem när högtidernas högtid på allvar närmar sig. Och det påminner mig om en sak. Jag har för tusan glömt bort att skicka önskelistan till tomten. Och inte nog med det, jag har för tusan glömt bort att skriva önskelistan överhuvudtaget! Så jag får helt enkelt göra det nu och för att spara in på portot så slänger jag upp den på bloggen för visst måste väl tomten läsa alla bloggar också? Han måste väl hänga med i trenderna? Nåväl, här kommer min önskelista...

  • Ett stycke flickvän - Desperat att önska en flickvän? Ja! Men jag är less på singellivet nu...
  • KM-vinst för TIKEN - Vilket isf skulle bli TIKENs tredje raka och vandringspokalen är vår.
  • Tre stycken guldtior - En guldtia är vacker, två är ännu vackrare och tänk vad jävla vackert det skulle vara med tre!
  • En lite varmare (och gärna större) lägenhet - Är inte tillfreds med temperaturen i skolådan, vet ej om det blivit nåt fel eller om det ska vara så här. Dessutom vore det najs med en lägenhet där matsalen/sovrummet/tvrummet/kontoret/ inte är ett och samma rum.
  • Ett par mystofflor - Med anledning av ovanstående problem, vore skönt på morgonen.
  • En heldag på Ginza - Att få samla på mig så mycket skivor jag bara kan.
  • Gianfranco Zolas matchtröja -Från när han avgjorde Cupvinnarcupen mot Stuttgart på Ullevi.

Det får räcka så, det är väl inte för mycket begärt?

4 kommentarer:

Denka sa...

kan tyvärr itne lova speciellt mycket av dessa önsknignar, men Zolas tröja kan vi kanske byta ut mot Denkas som avgjorde första KM-finalen till TIK:s favör :)
eller varför inte Höijers från när han avgjorde Ljusnan :)

/ tomten

Karlsson sa...

Fixa matchtröjan från samtliga Trönöspelare dessa två cupvinster så börjar vi snacka!

Anonym sa...

Karlsson Karlsson
singel livet är så underbart
du gör precis som du vill utan någon gnällande käring som bråkar

nu kan du gå på krogen en sista april och dricka öl och ha kul
med en tjej kommer de snart barn
dom lurar en de är bara så

och rätt vad de är så står du vid nån kasa och sjunger vintern rasat ut

nä mitt råd är bli den inbitne ungkarlen
länge du kan / kalle

jansson sa...

Helvete!
Är jag lurad? Är det så?