tisdag 16 december 2008

Tema Musik - Skäggmiffon

Det är återigen bloggstiltje för Karlsson. Varken kan, vill eller har nåt att säga då det är en hel del som går tungt nu. Men det ger ju mig inget rätt att undanhålla er ljuv musik där vi har en eller flera skäggmiffon delaktig. Tema skäggmiffons första bidrag blir det norska deathpunk-bandet Turbonegro. Ett band som tog ett stadigt grepp om Karlssons rockhjärta med skivan "Apocalypse Dudes", ett grepp som blev ännu stadigare med skivan "Scandinavian Leather" och som verkligen peakade med skivan "Party Animals" som är nästintill ett deathpunkmästerverk rakt igenom. Senaste skivan "Retox" når inte upp till samma nivå men är för den delen inte alls dålig. Turbonegro har jag haft lyckan att se live en gång, det var på Storsjöyran 2005 och de är den absolut bästa liveakten jag sett där uppe i Jämtland. Och när dom nu i sommar ska spela på Peace&Love i Borlänge så ska jag nog se till att få se dom igen. Men nu var det ju det här med temat också. Skäggmiffon skulle det vara och skäggmiffon blir det. I Turbonegro är det sångaren Hank von Helvete och gitarristen Rune Rebellion (klockrent namn förövrigt) som fyller kriterierna med ett varsitt mustigt helskägg. Tyvärr är inte Rune med i bandet längre, och inte trummisen Chris Summers heller för den delen, men när dom knåpade ihop den i mitt tycke bästa låten var han definitivt med och därför får han vara med i bloggen också. Enjoy!

Turbonegro - "High on the crime"

Inga kommentarer: