torsdag 16 oktober 2008

Agera!

Läs artikeln och framförallt, se på bilden! Det får tamifan det att vända sig i magen på mig. Vad är det för värld vi lever i? Framförallt bilder på barn som lider av undernäring är jag speciellt känslig för. Det gör nästan ont och se. Det är också därför som jag är världsförälder. Det innebär att jag varje månad ger 100 kr till UNICEF, pengar som går till att försöka ge barn som har det svårt ett drägligt liv fritt från arbete, prostutition, liv på gatan o.s.v. 100 kr i månaden, det är inte alls mycket. Det vågar jag påstå att alla har råd med. Hur mycket just min hundring bidrar till vet jag inte, troligen inte alls så mycket. Men många bäckar små... Så bli världsförälder du med. Surfa in på UNICEF och anmäl dig. Vi ska kämpa för varenda unge!

Inga kommentarer: