tisdag 21 oktober 2008

Nyförvärv till TIKEN

Det har inte ens gått en månad sen vi spelade mot Stugsund i säsongens sista match i division 4 och redan kan den stolta blåvita klubben räkna in två riktigt bra nyförvärv. Från kommunkonkurrenten Ljusne har vi hittat en mycket stabil mittback i Erik Hellbom. Ung är han också, endast 21 år, så där har klubben en man för framtiden :) Om nu Hebblas surknä blir bra och håller för fortsatta säsonger med fotboll så får TIKEN ett, med division 4-mått mätt, jävligt bra mittbackslås.

Det andra nyförvärvet är en gammal bekanting. Pällä Olsson som förra säsongen provade lyckan i trean med Rengsjö, och som jag fattat gjort det riktigt bra, vänder åter till sin kära moderklubb. Pällä som är bland de jobbigaste yttermittfältarna som finns att möta i vårt landskap eftersom han springer så förbannat mycket och dessutom så går det undan när han gör det också. Han gör nytta i vilket lag som helst och i TIKEN kommer han att bli väldigt, väldigt nyttig. Jag tycker att det känns spännande inför nästa säsong. Jag vet att det talas om fler duktiga spelare som kanske drar på sig Trönötröjan, jag pratade själv med en igår, och skulle dom komma så blir TIKEN riktigt vassa säsongen 2009. Jag tror inte att jag får och jag vill inte heller spekulera med namn här i bloggen men jag lovar att säga till när något intressant blir klart :)

Inga kommentarer: