fredag 31 oktober 2008

Detta fenomen...

Nä, jag ska inte snacka om fenomenet déjà vu som Robert Gustafsson gjorde på Skansen. Jag tänkte prata om ett annat fenomen. För det måste man väl ändå säga att det är. Jag menar MSN. Chatprogrammet som nästintill alla har nuförtiden, fast alla kanske inte stämmer. Väldigt många kan vi säga. Det är väldigt få av dom jag känner i min ålder som inte sitter och trycker på ett MSN-konto. Jag gillar MSN och allt som oftast när jag är hemma så är jag online, det betyder inte att jag sitter vid datorn varenda lediga sekund av mina dagar men oavsett om jag städar eller lagar mat eller tittar på TV så är jag online på MSN. Det är ett bra redskap att hålla kontakten med folk och ett ypperligt sätt att dela med sig av bilder och musik, just musik är något som jag skickar runt väldigt ofta till folk och jag tar också gärna emot av andra. Det är väldigt många grupper som jag har fått upp ögonen just för att någon skickat över en låt via MSN. Jag är också övertygad om att många förhållanden på nåt vis fått sin glöd över MSN, det är ett lätt sätt att flirta på och med en webkamera får man se skönheten man pratar med också :) Jag vet då att jag blivit intresserad av någon mycket tack vare detta härliga chatprogram. Men att även sitta och prata med en god vän om vilka som ska starta i helgens seriematch eller planera en resa i flera timmar har sin tjusning. I like it a lot! Nu finns det ju ingenting som slår att träffas öga mot öga, att träffas på riktigt men ibland går det inte att göra och då är MSN en räddare i nöden. Gratis är det också. Tack och bock!

Själv har jag ett 80-tal kontakter på min MSN men jag kan inte påstå att jag är speciellt pratsam med alla. Vissa har jag inte ens yppat ett ord till av olika anledningar. Men jag har gärna fler att tjöta med och kanske finns det någon som brukar följa det jag skriver på denna blogg som jag inte har som en kontakt. Det kan vi ändra på nu, om Du vill. Och det hoppas jag. Nya som gamla bekantskaper, alla är ni välkomna.
bengt_bolero@hotmail.com
Där har ni min adress, vill ni diskutera musik, politik, sport, flirta, Janssons skägg eller Hoffmanns nöjdöga. Ja det spelar ingen roll vad ni vill prata om. Adda mig så tjötar vi om vad fan som helst.

Peace out!

Inga kommentarer: