söndag 19 oktober 2008

Verklighetens Ace Ventura

Häromdagen visades den hysteriskt roliga filmen "Ace Ventura - When Nature Calls" med Jim Carrey på TV och som vanligt så får man sig ett x-antal goda skratt när man ser den. Bland annat när Jims karaktär är ute på spaningsuppdrag, smygandes runt bland diverse djur, och är med en flock lejon och tuggar på en död zebra. Roligt dels för att Jim är så förbannat ful men också för att situationen är så absurd. Vilken människa tuggar i sig rått kött från ett dött kadaver, en död zebra? Det finns en. Det finns en Bear Grylls. Han tuggar frivilligt i sig rått kött från en död zebra. Bear Grylls är en överlevnadsexpert med eget program på Discovery, "Man vs Wild", där han visar vad naturens skafferi har att erbjuda. Och i Afrika bjuds det tydligen på zebra, slagen av något rovdjur och halvt uppäten. Maten är serverad! Så där håller han på. Far runt i världen och äter det han kommer över, ofta och gärna rått. Han måste verkligen ha en skruv lös och alternativt en riktigt fet lönecheck från Discovery. Något måste göra att han tycker det är värt all den skit han stoppar i sig. Jag tycker att det är vidrigt men på något sjukt vis gillar jag att se på det också. Men kommer jag någongång till Afrika så ska det jäääävligt mycket till innan jag tuggar i mig en zebra. Det ska ni ha klart för er!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄLSKA BEAR GRYLLS

Igår kalasade han på giraff-svål... Verkade inte vara så aptitligt, för till och med den käre björn kulkade upp det :)