söndag 26 oktober 2008

Tillbaka

Då var man tillbaka till verkligheten igen. Helgen i Ljusdal gick fort, precis som det brukar göra när man har roligt. Vad har jag då att berätta... Rent bandymässigt gick det inge vidare. Broberg vann mot Solberg, förlorade mot Sandviken och kryssade mot Jenisej vilket innebar att de gulsvarta inte fick spela vidare utan istället fick dom packa ihop sina saker och åka hem efter gruppspelet. Broberg gjorde inte någon speciellt bra insats under årets WC. Men som han Jansson säger är man där lika mycket för folkfesten och den härliga atmosfären som infinner sig i Ljusdal varje år under WC som för själva bandyn. Det är roligt att vara däruppe under denna helg men jag tror att Ljusdalingarna måste skaffa sig en hall eftersom det milda vädret gjorde att de var tvungen att flytta finalspelet till Edsbyn och Dina Arena. Händer det inget snabbt så är jag rädd att det inte bara är finalspelet som flyttas till annan ort utan hela turneringen. Och det vore mycket tråkigt.

För oss supportrar gick det bättre, framförallt under fredagens match mot Sandviken fick vi till ett skönt tryck. Som det sig bör så blev det också en och annan öl, djupa diskussioner, fyllevideoklipp och en jävla massa garv. Supporterklubbens ordförande Löwa hade en timme eller två igår när han var i ett jävla flyt och nästan allt han sa fick sällskapet att brista ut i skratt. Det blev nästan lite jobbigt på slutet. Men det är så det ska vara :)

4 kommentarer:

jansson sa...

Snart måste filmen publiceras, eller hur?

Karlsson sa...

Tackar vänligen men bestämt nej till en publicering av den filmen.

jansson sa...

Helvete!
Frågan är ju om jag behöver bry mig om vad du tackar ja eller nej till?

Karlsson sa...

Tycker jag absolut att du ska göra för annars får du vara beredd på att ta konsekvenserna.