lördag 11 oktober 2008

Sverige gillar hårdrock

Det är knappast någon nyhet, bara under de senaste åren har Metallica, Iron Maiden och KISS för att nämna några sålt slut på sina biljetter i ett nafs. Och nu har även strömgubbarna i AC/DC gjort det. Klockan 10 idag släpptes biljetterna till deras spelning i Globen den 20 februari nästa år och ungefär 20-25 minuter senare var de slut. Jag försökte få tag på ett gäng men misslyckades. Efter 10 minuter kom jag in till sidan på ticnet där man får beställa men när jag klickade mig vidare så blev det något fel och jag kastades ut (inte oväntat, förbannade ticnet!) Och sen kom jag inte in förrän det redan var försent. Men jag skulle få en ny chans. En kort stund efter att biljetterna sålt slut så öppnades försäljningen till ytterligare en spelning som äger rum den 22:a. Nu gick det bättre för jag kom in och jag fick beställa biljetter. Men då jag enbart blev erbjuden biljetter på sittplats som klassas som de sämre platserna i Globen så avstod jag och summa summarum blir att jag missar AC/DC även denna gång.

Det är tråkigt men alldeles nerslagen känner jag mig inte. Visst så gillar jag AC/DC som bara den, renare och rakare rock får man leta efter. Men det känns inte som att man missat Maiden precis, de är inga husgudar som man måste se till varje pris. Dessutom gillar jag den upplaga av AC/DC då Bon Scott stod för sången, så bra kommer dom aldrig att bli igen. Då bjöd de verkligen på magisk rock 'n' roll. Sen jag hoppas fortfarande på att de bjuder på en repris från förra turnén. Att dom kommer tillbaka för en spelning utomhus till sommaren. Som lördagsgodis denna vackra lördag så lyssnar vi på en goding från just Bon Scott-eran. Vi lyssnar på "Riff Raff"!
Trevlig helg mina vänner.

Inga kommentarer: