torsdag 9 oktober 2008

Still alive

Nej då gott folk, bakfyllan tog inte kål på mig. Jag överlevde. Och någon riktigt bra förklaring till den så torftiga uppdateringen på allas eder favoritblogg har jag inte. Har helt enkelt inte haft lust och ork att skriva nåt. Duger det? Men nu blir det skillnad, kanske... vågar inte lova daglig uppdatering men ska försöka ta mig i kragen.

En arbetsdag kvar på denna vecka och efter den har man redan hunnit med två veckors praktik på Staffan. Och det har gått bra, har så smått börjat hålla egna lektioner eller åtminstone moment under vissa lektioner. Och jag börjar lura på om man inte ska sikta in sig på gymnasiet ändå. Visst är nivån högre och det är fanimig inte lätt att planera och hålla sig på rätt nivå så att säga alla gånger. Men eleverna är ju underbara måste jag säga, åtminstone de jag har stött på. Allt som oftat köps det man hittar på och det knusslas och knorras inte lika mycket som det kan göra på ett högstadium. Och eftersom man har med nästan fullvuxna människor att göra kan man föra helt andra resonemang med dom. Och "ung" som man själv är så känns det som att man är på samma nivå ibland, man kan ha roligt med dom (Hoffmann, inte på det sättet jag vet att du tror!) 15 okt ska kurserna till våren vara sökta, det kan nog bli Historia C (som krävs för gymnasiebehörighet) för Karlsson.

För övrigt ser vi fram emot lördagens avslutningsfest med TIKEN. Återigen dags för en gemensam herr- och damfest då det ska lekas, badas, bastas och skrattas på IP. Sweet som Stef skulle säga. Fram tills dess kan vi fördriva tiden med lite mer The Black Crowes. Denna gång tar vi den väldigt sköna låten "She talks to angels".

The Black Crowes - "She talks to angels"

2 kommentarer:

Sara sa...

Låter bra med gymnasiehistoria så det blir nog inte helt fel med C-kursen. Ha en härlig helg!

jansson sa...

Skönt att du lever.
Undrade nästan om tuffa killarna på gymnasiet hade tagit dig till morronfikat