lördag 4 oktober 2008

Metallica tillbaka?

Metallica har som de flesta av er säkert redan vet kommit med ett nytt album, "Death Magnetic". Jag har varken köpt den eller lyssnat igenom hela men det jag har hört är mycket lovande måste jag säga. Det låter och känns som att dom, åtminstone lite, har hittat tillbaka till det sound som gjorde dom till ett av tidernas absolut bästa hårdrocksband genom tiderna. Om man jämför med skitplattan "St. Anger" som dom släppte 2003 har dom gått igenom en återuppståndelse som får Jesus återuppståndelse att likna en fis i rymden. Jag måste se till att fixa den skivan till samlingen inom kort för att få mina förhoppningar av det jag hört bekräftade. Att Metallica är tillbaka på allvar. Apropå tillbaka, dom har också gett hintar att dom kommer tillbaka till Sverige också under den kommande turnén och då ska jag banne mig se till att bli av med Metallicaoskulden, då ska jag banne mig se James, Kirk, Lars och Robert live för första gången. Och då vill jag gärna höra denna fantastiska käftsmäll...

Metallica - For Whom The Bell Tolls

Inga kommentarer: