lördag 18 oktober 2008

En lördag i Gefle

Eftersom min praktik är på Staffanskolan så är jag alltså stationerad i Söderhamn, eller rättare sagt Trönö, till vecka 46. Och då jag varken har skaffat tillfällig eftersändning av posten eller någon som tittar in i lägenheten lite då och då så bestämde jag mig för att åka ner idag på egen hand och se om det ramlat in några äckliga räkningar eller annat som får anses som viktigt. Tänkte på samma sväng besöka det däringa köpcentret i Valbo för att se om det fanns en tröja eller två som passade. Med mig på turen tog jag Söderhamns mjukaste hårdrockare, ni vet nog vem det är i det här laget. Dee Fearless alltså. Inga äckliga räkningar eller dylikt hade ramlat ner genom mitt brevinkast men något annat som inte var så trevligt upptäckte jag. För ett gäng veckor sedan lånade jag ut min lägenhet till en festande Blondie Nilsson som ville ha någonstans att övernatta, naturligtvis ställde jag min lägenhet till förfogande. Tydligen så var det en vän till Blondie som också övernattade. Det har jag inga problem med, klart som fan att det går bra. Men något jag inte gillar är när man grisar ner en lägenhet man får låna utan att röja upp efter sig. Blondie är ursäktad då jag vet att han var tvungen att sticka tidigt. Men den andra idioten retar jag upp mig på. Han stannade tydligen kvar längre enligt Blondie. Och skitstöveln hade inte gjort ett skit för att rensa upp. När jag kom in i lägenheten möttes jag av ett antal tomburkar, en cigarettfimp och portionsnus på bordet, en "ta-med-låda-från-Sibylla" med matrest i, bäddsoffan fortfarande nerbäddad och så passade han på att lämna fönstret öppet. Vad fan är det för folk som lämnar en lägenhet man lånat och grisat ner utan att åtminstone röja undan det värsta? Det är sådant här som får en att tveka över att låna ut lägenheten en andra gång...

Shoppingen i Valbo då? Inte för att det var tråkig dag, tvärtom, men nog kan man kalla det för ett praktfiasko. Dee var på jakt efter nya gardiner så vi svängde in på IKEA men gick därifrån tomhänta. Karlsson var på jakt efter tröjor så vi svängde in på de allra flesta klädaffärer i köpcentrat men gick därifrån tomhänta. Det enda vi hade med oss från Gefle till Söderhamn var Ferraribilar (godis alltså) för 66 kr och de var inte ens till oss. De skulle TIKENs första nyförvärv Erik Hellbom få. Men det var shoppingfiaskot till trots en trevlig dag i Gefle och IKEAs kottlettrad med bea och ratatouille är värd resan bara den! Sen var det rätt roligt när Hoffmann med oro i rösten undrade hur det skulle se ut när två killar tillsammans går till IKEA för att titta på gardiner. Kanske var det därför han inte köpte några...

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer: