fredag 31 oktober 2008

Plötsligt händer det

Radiopop kan vara det mest menlösa, intetsägande jävla trallande som musikskapare kan åstadkomma och något som alltså jag brukar sky som pesten. Och en stor anledning till att jag inte lyssnar på radio på min fritid utan mycket hellre låter en skiva eller spellistan på winamp snurra runt. Då får jag höra musik jag gillar, musik som är bra! Men ibland så händer det plötsligt, som en blixt från klar himmel kommer en låt som man kan klassa som radiopop som är bra. Ja inte bara bra utan riktigt jävla bra. Och det har hänt nu. Låten jag talar om hörde jag första gången när min granne spelade den och nej, jag var inte på besök. Det är helt enkelt förbannat lyhört i huset där jag bor. Så hon spelade och jag lyssnade och jag gillade det jag hörde men jag hade ingen aning om vad varken artisten eller låten hette. Tills idag då jag såg videon på VH1. Ni som lyssnar på radio har säkert hört den otaliga gånger, kanske till och med tröttnat på den. Men ni som inte gjort det, lyssna och rycks med i den sköna refrängen.

Amy Macdonald - "This is the life"

Inga kommentarer: