söndag 19 oktober 2008

Bättre förr?

Inom varje musikgenre kan man hitta något som går att lyssna på, något som man tycker är bra. Det är min övertygelse. Och ni som känner mig någorlunda väl vet att om det är nåt som brukar få mig att spotta och fräsa när det gäller musik så är det techno/elektronisk musik. 99 gånger av 100 slänger jag mig på stereon/mp3/datorn/eller vad det nu är och byter låt illa kvickt. Men ibland hittar man alltså nåt som inte alls gör ont att lyssna på, tvärtom. Till och med när det gäller techno/elektronisk musik. Hot Butters version av Popcorn från 1972 är en sådan låt. En låt ursprungligen framförd av en herre vid namn Gershon Kingsley 1969 men det var Hot Butter som fick en jättehit med den 1972 och det är fortfarande den bästa versionen jag har hört. Och då finns det en jävla massa nutida remixer av den. Kanske var det ändå bättre förr?

Hot Butter - "Popcorn"

Inga kommentarer: