söndag 5 oktober 2008

Träkepa och illamående

Fy fan vilken skitdag detta har varit. Gårdagens blöta kväll har man definitivt fått sota för och det är dagar som denna som får en att fråga sig själv varför man dricker alkohol överhuvudtaget. Slog upp ögonen första gången vid niosnåret imorse och jag vågar inte tänka på hur det skulle slutat om en pistol eller annat effektivt redskap för självmord funnits inom räckhåll. Så fort jag vaknat blev jag nästan knockad av en huvudvärk jag inte ens önskar min värsta fiende, ett illamående som skulle visa sig vara långvarig och en dagen-efter-andedräkt som nästan fick tapeterna att tappa sitt fäste. Lyckades lyckligtvis att somna om (något som brukar vara omöjligt för mig dagen efter) och nästa gång man slog upp ögonen var vid tolv och samma veva en gång till, fy faen. Somnade om igen och klev inte upp förrän tjugo över två. Eller kliva upp är väl kanske fel att säga då jag omedelbart gick och la omkull mig på soffan och där har jag hållit mig den största delen av dagen. Var väl bara när jag vid sjutiden åkte och åt nere på Hägers som jag lämnade min plats i soffan. Vilket jävla sätt att kasta bort en helgdag men det är klart, jag hade roligt igår. Det hade jag. Som det känns nu vill man inte festa igen på flera månader men det vet både du och jag att så kommer det inte att bli, nästa helg är Karlsson där igen. Återstår att se om jag hatar mig själv nästa söndag också.

Men denna söndag har faktiskt inte gått helt i moll. Jag har fått upp ögonen för ett nytt band, det verkar så iaf. Har inte hört så många låtar med dom men det jag har hört är så jefla bra. Bandet är The Black Crowes, ett band som bildades 1989 och släppte sin första skivan 1990. Låten jag lägger upp är första spåret på deras nyaste skiva släppt 2008 och heter "Goodbye daughters of revolution". Lyssna och njut, det gör jag!

The Black Crowes - Goodbye daughters of the revolution

Inga kommentarer: