tisdag 13 januari 2009

70 år

Vi firar ett födelsedagsbarn idag. Eller ska vi säga födelsedagskärring? För nåt barn är det definitivt inte. Det är min älskade farmor som fyller 70 år idag, en imponerande siffra. Undrar i vilket skick man befinner sig i själv när man fyller 70, om man överhuvudtaget får chansen att fira sin 70:e födelsedag. Men nu ska jag inte prata om mig. Nu ska jag prata om Inger Karlsson som farmor min heter. Några av de absolut varmaste och lyckliga barndomsminnen jag har har jag att tacka farmor för, farfar också för den delen. Alla resor med husvagnen, oftast till Leksands Camping, alla helger i Storsjön och alla julaftnar vi firat tillsammans. Jag blir alldeles varm i kroppen bara jag tänker på det och ett leende smyger sig fram. Jag må ha otur i kärlek men när det handlar om släkten, ja då hade jag inte kunnat få det bättre. Tyvärr har jag inte kunnat ge farmor en stor kram idag men jag hoppas att telefonsamtalet och gratulationerna på bloggen duger istället, även om jag hellre gett den där kramen.

Grattis på 70-års dagen farmor!

2 kommentarer:

Denka sa...

ja, o farmor läser väl bloggen :)

Tror du är i samma vigör när du firar 70, som du är idag. O då åldras du itne en dag under tiden ha ha ha ha ha ha ha

Karlsson sa...

Om hon läser den vet jag inte men hon har åtminstone min och Janssons blogg sparad i Favoriter, det såg min skäggprydde kusin till att fixa i lördags.

Hm, antingen menar du att jag nu är världens äldsta 24-åring eller att jag kommer att vara en barnslig jävel vid 70-strecket. Undrar vilket som är värst...