måndag 12 januari 2009

Tema Musik - Farsgubbens 70-tal

Ja temat för denna vecka är farsgubbens 70-tal och då ska vi alltså lyssna på musik som bröderna Karlssons alldeles egna, underbara fader lyssnade på under den tiden han var en vältränad herre med smak på livets goda. Nu 30 år senare har visserligen inte smaken på livets goda försvunnit men man kan väl med glimten i ögat påstå att profilen har ändrat sig lite. Musiken han lyssnade på under 70-talet har han senare överfört till sina söner och jag ljuger väl knappast om jag säger att det är den äldste av sönerna som nappat mest på musiken. Jag alltså. Idag tänkte jag bjuda lite på ett band som heter Sparks. Ett band grundat av bröderna Ron och Russel Mael 1970 i Amerika som i sina bästa stunder var förbannat bra. Eller är kanske jag ska säga då dom fortfarande är aktiva men dom såg nog sitt bäst före-datum gå ut för länge sen. Dom här har jag växt upp med. Denna låt hittar ni på skivan "Indiscreet" från 1975. Vassego!

Sparks - "Happy Hunting Ground"

Discover Sparks!

Inga kommentarer: