måndag 19 januari 2009

Sista året

Idag påbörjades det. Karlssons sista år som högskolestudent. Jag har nu endast två sketna terminer kvar innan jag är fri igen och det borde ju egentligen kännas helt underbart. Men det jag känner just nu kan mer beskrivas som en mördande ångest. Det här året kommer att bli ett jobbigt sådant med två stycken C-uppsatser som ska författas. Först ska C-uppsatsen i historia skrivas och när jag kommer tillbaka till skolan efter sommarledigheten så ska examensarbetet fixas. Som sagt, jobbigt blir det. Idag hade vi en liten infoträff och registrering på Historia C och då passade läraren på att fråga oss var och en om vi redan nu hade några idéer om vad vårens C-uppsats ska handla om. Det fanns en student som inte hade någon aning. Kan ni gissa vem denna student var? Jajjemus, det var jag som satt där som ett fån och inte hade något att komma med. Varför ska det alltid vara jag? Jaja, det dyker väl upp ett ämne förhoppningsvis. Som jag brukar säga till mina vänner när dom har det lite jobbigt med skolan. Det löser sig. Upp till bevis...

Inga kommentarer: