lördag 24 januari 2009

Handboll, alkohol och goda vänner

Så ser kvällens schema ut för Karlsson denna lördag. Och jag måste säga att det är ett schema jag gillar. Jag gillar handboll (åtminstone när det gäller landslagsmatcher), jag gillar alkohol och jag gillar goda vänner. Att få uppleva detta på en och samma kväll är ett riktigt privilegium och jag lovar er att göra det absolut bästa av situationen. Direkt efter träningen tog jag mig till bolaget och inhandlade kvällens drycker. Det jag köpte var följande:


Men ska sanningen fram så köpte jag inte vodkan idag, den fick jag av Junior i julklapp. Men jag tycker att startuppställningen ser jävligt bra ut. En imponerande samling av högkvalitativ pilsner toppat med en vodka som låter sig väl smakas tillsammans med Pepsi Max. Så ikväll ska jag glömma det som kan glömmas, vara kung för en dag. Ikväll ska jag bli full. Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte hört de Karlsson att det är blandningen som är orsaken till bakfyllan.
Men innan läggdags.. Drick ett stort glas vatten, och ta några panodil. Då vaknar du som en helt ny människa=)
Minnesluckorna.. Går det tyvärr inte att göra nått åt.
Ha så kul min vän =)

Karlsson sa...

Man ska leva ibland också Elin!

Sara sa...

Bah! Själv missar jag handbollen ikväll!! Men och andra sidan kommer jag bli full på en gratis 3-rätterssittning på kårhuset med efterföljande partaj, så det får väl gå för den här gången ;oP. Tur det är handboll i morrn igen! Ha de gött!

Anonym sa...

Givetvis ska man leva, Karlsson. Det har du förstått. Man dricker det man vill och man gör det man vill. Varför bara dricka en sort då du är sugen på flera?
Hoppas du fått en trevlig kväll

Anonym sa...

Men du karlsson. If you can´t beat them, join them ;-)
Men du ska se att även din lite tråkiga ölsmak blir till det bättre nu när håren grånar. Välkommen till det lite mer mörka ölets härliga värld. Leve din broders favoritlags ölnamne :-)

jansson sa...

anonymus här ovan vet vad han pratar om. "Njookasel" är fanimej godast.

Karlsson sa...

Anonym och Jansson:
Njae, mörk öl är inget som jag längtar efter. Jag suger hellre på en ljus Carlsberg. Men Newcastle är faktiskt en god mörk öl.