måndag 26 januari 2009

Det gick!

Trots biljettkrånglet så lyckades jag roffa åt mig en biljett till Bruce Springsteens spelning på Stockholm Stadion den 5 juni. Synd att det bara blev en ynka biljett. Men när det nuförtiden mer är en regel än ett undantag att det ska krångla när stora artister släpper sina biljetter får man väl vara nöjd. Nöjd och egoistisk, jag får ju åtminstone äntligen se honom. Men det var ren och skär bondtur, därmed inte sagt att jag är bonde, att jag fick tag på biljett överhuvudtaget. Först såg det bra ut, jag kom in på sidan där biljetterna såldes och valde sex stycken ståplatsbiljetter. När jag sedan klickade vidare till betalningen möttes jag av en sida där det stod att ett fel uppstått och att jag skulle försöka igen. Det är lättare sagt än gjort när ett x-antal tusen klickar frenetiskt på sina musar för att komma fram. Efter en stunds klickande utan resultat gav jag upp och ställde mig in på att det inte skulle bli Springsteen den här gången heller. Av ren nyfikenhet provade jag igen en stund senare och kom in igen. Nu kunde endast två biljetter väljas och det gjorde jag bara för att återigen mötas av samma felmeddelande som förut. Nu såg det riktigt mörkt ut, ungefär sådär mörkt som det var på Kameruns avbytarbänk den där varma sommaren 1994. Men skam den som ger sig. Jag försökte återigen och här sitter jag alltså som en glad ägare till en biljett till The Boss. Nice! Nu ska jag bara hitta ressällskap. vilket inte bör bli några problem då ett gäng släktingar också ska dit. Jag måste också hitta någon att övernatta hos i Stockholm men det ska väl inte vara några problem det heller. Jag får börja fjäska lite.

Nu är frågan jag ställer mig bara denna. Kommer att Tom Morello också att vara i Stockholm den fredagen? Jag hoppas det.

Bruce Springsteen - "The ghost of Tom Joad"


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

jansson sa...

Inte bara Tom utan hela Rage Against the Machine, som ska vara förband! Wunderbaum!

Karlsson sa...

Wunderbaum vore det. Men undrar jag hur många av Bruces fans som skulle uppskatta dom som förband :)

jansson sa...

en handfull i alla fall