fredag 9 januari 2009

Det drar ihop sig

Det är snart dags att lämna in den där förbannade B-uppsatsen. På söndag ska den vara skickad till min lärare Bengt och ska jag vara ärlig känns det inge vidare. Har väl fått ihop drygt 10 sidor nu och innan det är färdigt ska jag ha skrivit en sisådär 5-10 sidor till. Men det går trögt. Och ju mer jag skriver desto mer osäker blir jag på att det kommer att bli godkänt. Nu är det väl iofs inte hela världen om den inte skulle godkännas direkt heller, det funkar ju så på högskola att man får göra om och skicka in tills det blir bra. Men det kommer ju nya kurser snart när jag börjar läsa Historia C och att ha en B-uppsats som inte är godkänd hängande över sig då är inte vad jag önskar. Tänk vad mycket lättare det vore om jag inte var så fruktansvärt less på skolan. Är det någon som vill fly med mig? Ta vårt pick och pack, resa till nåt varmt ställe och glömma allt vad vardaglig hets och stress innebär? Snälla...

Jag håller åtminstone på att bli frisk iaf. Eller frisk är jag nog redan, ingen feber idag men hostan blir nästan bara värre. Ibland kan jag knappt prata utan att drabbas av en "härlig" hostattack och får jag för mig att ta ett djupt andetag är det helt kört. Inte alls bra när jag tar min astmamedicin för det är ju det hela den grejen går ut på. Djupa andetag allstå. För att spä på eländet ytterligare har jag förbannat svårt att somna nuförtiden också. Inatt låg jag säkert vaken 1 1/2 - 2 timmar innan jag somnade. Varför ska jag vara en sån förbannad grubbelgubbe för?

Märker ni vad synd det är om mig nu? Nåja, det är åtminstone fredag och idag står kyckling på menyn. Gott sa Bill, gott sa Bull.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: