tisdag 13 januari 2009

Dagens uppdrag

Är att ta mig in till centrum och besöka Teliabutiken. Väl där ska jag försöka skriva över det telefonabonnemang jag använder i mitt namn då det för tillfället är skrivet på farsgubben. Jag vet inte om jag får göra det, sköta övergången eller om det är farsgubben som måste göra det. Jag kan ju alltid göra ett försök. Är dom vrånga där på Telia så får helt enkelt Durre sköta det där. Tycker att det är dags att ha ett abonnemang i mitt namn nu och sluta gömma mig bakom farsan som jag gjort sen den dagen för åtta år sedan jag fick min första mobiltelefon, en Nokia 3210. Men den största anledningen till att jag vill byta är att jag är ute efter abonnemanget Telia Max 25. För att få det måste man antingen vara mellan 18-25 år eller högskolestuderande. Jag är ju både och så varför inte? Med Telia Max 25 får man 5000 fria sms/månad, man ringer gratis till alla Teliamobiler, man ringer för 49 öre/min till övriga mobiler och till det fasta nätet, 99 öre i öppningsavgift och betalar 49 kr/månad. Jag vill ha! Wish me luck, I´m going in!

4 kommentarer:

jansson sa...

Jag kan ju inte svara för Telia, det skitföretaget. Men hos oss går det till som så att man överlåter abonnemanet om det är så att det ska ändras personnummer. Detta måste då skrivas under av båda parter. Tillträdande och frånträdande.

Anonym sa...

Ja det kanske skulle vara spännande och veta hur det gick?!

Karlsson sa...

Kan meddela herrarna att Telia fungerar på samma sätt som hos Jansson, en blankett följde med hem som ska fyllas i av Farsgubben och hans förstfödde.

jansson sa...

Där ser man! Jag vet det mesta ska ni veta, mina herrar.