torsdag 15 januari 2009

Tema Musik - Farsgubbens 70-tal

Vi tar ytterligare en sväng till farsgubbens 70-tal. Till några av mina läsares förtret dock. Har fått höra att mina musikinlägg är tråkiga så det kanske är dags att lägga ner Tema Musik. Vad säger ni andra, ska jag göra det? Hursomhelst, åtminstone den här veckan får den leva vidare. Nu har vi kommit till en av farsgubbens absoluta favoritgrupper och det är inte svårt att förstå varför. Vi ska lyssna på Queen. Härligt! En grupp som bidragit med ett flertal låtar som jag kallar för bra-så-inihelvete. T.ex. den vi ska lyssna på nu som är en av mina favoriter med Queen. Hämtad från skivan "A night at the opera" från 1975. Men förväntar ni er att höra Freddie Mercurys ljuva stämma blir ni besvikna. Han bidrar endast till körandet i den här låten. Istället sköter trummisen Roger Taylor sjungandet i låten som jag tillägnar min Opel. Åh, min kära Opel. Den rostbruna pärlan som var min första, och hittills enda bil, var ett nöja att köra och ett minst lika stort nöja att åka med i. Folk skrattade åt den men innerst inne älskade dom den. Du är saknad!

Queen - "I´m in love with my car"

Discover Queen!

3 kommentarer:

jansson sa...

Vad är det för osympatisk jävel som påpekat det här?

Nä, fortsätt du med musiken

Karlsson sa...

Haha, det låter vi vara osagt. Ja musik kommer jag alltid att lägga upp men nu var det väl mer mot Tema Musik kritiken var riktad om jag fattat det rätt.

Anonym sa...

Keep doing it:)