onsdag 21 januari 2009

Varför?

Jag blir så jävla less och irriterad på alla dessa historiker som skriver böckerna vi har som studentlitteratur. Måste man verkligen använda alla dessa förbannade svåra ord, som jag misstänker att man bara stöter på i våra böcker, för att förklara hur det blev si och varför det blev så? Eller har de gått ihop i en pakt vars enda uppgift är att förvirra fattiga stackars elever? Det finns få saker här i livet som är så tråkiga som att läsa vissa av de böcker jag blir tvungen att läsa. Man kan hålla intresset och koncentrationen uppe i 5-10 sidor sen börjar tankarna fara iväg och när man vänder blad vet man inte riktigt vad som stod på det föregående. Fy fan säger jag bara. Kan inte Plura skriva nåt? Då kanske man skulle njuta av studerandet.

Börjar längta till helgen nu. Har bestämt mig för att åka hem till Trönö för att kunna träna på lördag. Har inte tränat sedan dagen före nyårsafton. Varken med TIKEN, Korsnäs eller på egen hand. Det såg KM och förkylningen med den efterföljande hostan till och man kan väl påstå att det börjar spritta i benen. Det ska bli skönt att träffa gänget igen och sparka lite boll. Är det förresten någon som vill hitta på något i helgen? Jag är sugen på att hitta på något, en fika, film, fest eller vad fan som helst. Bara det inte tvunget måste ske mellan 9.30-11 på lördagsmorgon. Då ska jag nämligen slå tunnlar på bröderna Wallgren.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

jansson sa...

Hitt på nå? Kom och hälsa på så sänker vi en kall och kanske en whiskey på sidan av?

Anonym sa...

Det finns whiskey även hemma hos mig Karlsson. En sån där härligt pannrumsljummen sådan.

Karlsson sa...

Jansson:
Intressant, mycket intressant!

Hoffmann:
Har inte du försäsong?

Anonym sa...

Är det här den Andreas Karlsson som är aktuell för IK Sätra?

Vi håller i så fall tummarna!

Anonym sa...

Jo iofs. /Halle

Karlsson sa...

Anonym, eller ska jag säga Affe?:
Det måste vara en helt annan Andreas Karlsson du menar :)

Hoffmann:
Tänkte väl det.