söndag 4 januari 2009

Ett misslyckande

Ett stort misslyckande till och med. Med en av KMs bästa trupper så skulle vi bara ta oss vidare från gruppspelet. Det gjorde vi inte. Marma/Mohed kom före oss tack vare en bättre målskillnad med ett mål. Surt? Som fan! Men vi har absolut ingenting att skylla på förutom oss själva. Vi förde alla matcher, förutom mot SFF, totalt men missade på tok för mycket samtidigt som vi var stundtals mycket generösa i vår egen defensiv. Och det straffade sig big time. Mot Ljusne vann vi med 4-3 och i den för vår del avgörande matchen mot division sexlaget Marma/Mohed mäktade vi bara med 2-2. Men det är bara att inse, spelar man 2-2 mot både Wallvik och Marma/Mohed ja då förtjänar man inget avancemang heller. Så nu fick SFF spela semi mot Sandarne och Marma/Mohed mot Norrala. Och jag kan inte se något annat än att SFF tar hem cupen i år, dom är starkast. Men visst vore det roligt om dom blev knäppta på näsan återigen av ett lag från de lägre divisionerna.

Som om inte detta vore elände nog så har min mor smittat ner mig med en redig sjuka också...tror jag. Det känns att det är nåt lurt på gång. Huvudvärk och den där vidriga "hålla-på-att-bli-förkyld-känslan" i hela kroppen. Jag som absolut inte får bli sjuk nu. Jag ska ju tokspurta med uppsatsarbetet den här veckan. Min käre mor går runt som en zombie nu, blir jag likadant kommer jag absolut inte orka sitta och skriva non stop. Det får bara inte ske. Hur kurerar jag mig? Tips någon?

4 kommentarer:

jansson sa...

En flaska Jack Daniels ute i kylan! Det enda som hjälper

Anonym sa...

Eller klä av sig naken och lägga sig badkaret i fosterställningen under kallt vatten.

Karlsson sa...

Kanske en flaska Jack Daniels i ett härligt varmt badkar funkar också?

jansson sa...

Kallt! Det ska va kallt