måndag 5 januari 2009

Tema Musik - Psyklåtar

Årets första tema blir Psyklåtar, något som bör passa den störda kretsen bland mina bloggläsare. Ingen nämnd, ingen glömd. Och vi börjar med den kanske skönaste psyklåten av dom alla? Om inte så är det åtminstone en förbannad skön sådan. En låt som också knep första platsen i radioprogrammet Tio i Topps lista den 8 februari 1964. Låten är "Surfin Bird" med The Trashmen. Farsgubben har fyra skivor med listettor från just Tio i Topp och när jag var mindre så var detta den absoluta favoriten. Här är den!

The Trashmen - "Surfin Bird"


För övrigt så har den där vidriga "hålla-på-att-bli-förkyld-känslan" övergått till den betydligt vidrigare "fy-fan-nu-är-jag-verkligen-sjuk-känslan". Febern har slagit sina klor i mig och jag hade jävligt skumma feberdrömmar inatt. Tur att det finns Ipren att dopa sig med så att jag kan plugga lite om dagarna iaf.

1 kommentar:

Sara sa...

http://my.opera.com/otscho/blog/peter-griffin-the-bird-is-the-word