fredag 16 januari 2009

Mindre rink?

Läste på Aftonbladet.se att man diskuterar om att göra hockeyrinkarna mindre också i Sverige. Är det inte trångt som det är redan? Spelarna åker ju in i varandra, rappar och slår efter varandra mest hela tiden. Nä jag tycker att man ska göra spelplanen större istället. Och sätta in flera spelare, kanske dubbelt så många. Sen för att få se fler mål kan man ju göra målburarna större och målvakternas skydd mindre. Och kanske spela med en boll istället för puck. Tänk vilken underbar sport det skulle bli...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du jag tycker... skit i all sport.. Fan vad alla killar skulle bli mer sociala då =)
(och fyyy fan va skit jag kommer få før den här kommentaren)

jansson sa...

Elin:
Vet du vad jag tycker? Att alla tjejer kan skita i alla killar. Fatta vad mycket tid till sport det skulle bli. ;)

Angående just den där sporten du beskrev så finns den redan. Den heter bandy och är sporternas sport. Hockey heter från början badkarsbandy. Så nu vet du det!

Anonym sa...

Haha.. Jansson.. Hur skulle ni klara er utan oss tjejer? Du vet att de inte skulle gå speciellt länge.. Om du tänker efter riktigt ordentligt =P

jansson sa...

Det skulle fungera i en livstid, sedan blev vi ju tvungna att reproducera...

Karlsson sa...

Elin:
I have a dream. Att kvinnor och män någongång ska kunna ta varandras händer och förenas i sportens underbara värld!

Jansson:
Visa mig denna bandy du talar om!

Anonym sa...

Att få kvinnor och män att samsas om att sport visas, tror jag är en omöjlighet mina vänner. Jag e glad ni finns.. Hoppas oxå ni e glada vi finns.
Nån gång ska vi kunna samsas.. Men aldrig inom sport =P

Anonym sa...

Vad fan snackar du om herr Karlssonovic?! Det är ju ett grymt initiativ att minska hockeyrinkarna i sverige. Mer fart och tacklingar är det väl ingen hockeyälskare som tackar nej till?! Trodde du var en älskare till sporten?!

Anonym sa...

Till dig Jansson vill jag meddela att bandy är ett rent supstitut för både hockey och fotbollsspelare. Det kanske du tidigare fått hört, men det är värt att repeteras.