söndag 11 januari 2009

En lustig sak

Släkten var och firade urmodern igår och med urmodern menar jag naturligtvis min kära Farmor. Tanten som på tisdag inleder sitt 70:e år här på jorden. Men vi tjuvstartade alltså firandet igår med en god middag på Kungsholmen i Segersta. Mycket trevligt och mycket gott trots att den där förbannade febern kom tillbaka och fick mig inte alls att må bra. Men jag tror jag lyckades hålla skenet uppe skapligt iaf. Det som var lustigt med gårdagen var den signerade dörren i restaurangen. En dörr som ett antal kända personer som t.ex. Ingo Johansson och Victoria Silverstedt skrivit fraser som "Tack för en trevlig dag, god mat och god service" på. Det visade sig att han tandläkaren från Kenya, Dr Alban också varit där. Han hade också skrivit ner sitt betyg på stället. Vad han hade skrivit? "Stabilt som fan" naturligtvis. Han är för go den där doktorn...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu visste inte jag att Alban Uzoma Nwapa kommer ifrån Kenya?! Jag har för mig att han föddes den 26:e augusti 1957 i Oguta i Nigeria, men vad vet jag egentligen?! Jag kan ha fel jag med Andreas.

jansson sa...

Jävla messerschmitter....

Anonym sa...

Ha ha ha ja, jag känner mig störd, men så snart jag gör en comeback i bloggandet så ska jag mer lägga fokus på mitt.