söndag 15 mars 2009

Allting på?

Det närmsta matstället från min lilla lya i Gefle är Sibyllas SOS-kiosken. Där köpte jag min middag idag, ingen gourmetmiddag men ett Super Meal duger fint ibland det också. Det som är lustigt med denna SOS-kiosk är att när personalen frågar om man vill ha allt på sin burgare och man svarar ja på det så får man ingen senap och ketchup på burgaren. Hur fan kommer det sig? Vill man ha allt på så förväntar man sig väl också att få sin senap och ketchup, åtminstone jag gör det. Men jag har lärt mig. Numera svarar jag: "Ja tack, gärna lite senap och ketchup också". Men jag tycker att det likt förbannat är irriterande.

Dagens träningsmatch gick bra. En stabil 5-3 vinst blev det och vi hade 5-0 i paus. Sen slappnade vi av lite och bjöd in Huge i matchen och dom kunde göra tre mål. Men det var ändå inget snack om saken. Undertecknad fick en hel del speltid idag också, blev kanske 35-40 minuter sammanlagt. Fick göra ett kort inhopp redan i första halvlek när Stefan skulle byta skor. Det stod 0-0 när jag hoppade in och 3-0 när jag klev av igen. Säger inte mer än så Stefan... Jag trodde på en stenhård match idag med tanke på att Huge är ett bra divison 3 lag. Men det var inget divison 3 lag dom ställde upp med idag. Tydligen spelade dom mot Söderhamn igår och luftade idag lite nytt folk istället. Kanske förväntade dom sig en match mot lite lättare division 4 motstånd. Tji fick dom...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

jansson sa...

Håller med dig här. Åt själv på den där grillen häromveckan. Tycker nog att ketchup och senap enligt normen är bastillbehören på en burgare.

Karlsson sa...

Skulle tro att senap och ketchup användes på burgare mycket tidigare än man använde dressing, lök och sallad.