söndag 8 mars 2009

Jodå

Det kom några försiktiga tårar under Eldkvarns spelning igår, trots att jag var spiknykter. Det ni, då jävlar kan ni lita på att det var bra! Detta var tredje gången jag hade lyckan att se Eldkvarn spela live och det var nog också den bästa. Jäklar vilket driv det var under vissa låtar. Och min önskan gick in, "Kommit hem" från den nya skivan var precis så vacker live som jag hoppades. Eldkvarn bara växer för mig år för år, de blir bara bättre och bättre, kärleken blir större och större. Hoppas att dom kommer tillbaka snart. Annars får man väl åka till Ljusdal till sommaren och se dom igen. Men en sak har jag svårt att förstå när man ser gubbarna på scen. Är det verkligen dom där som varit med om knarkorgier, kollektivboende, stölder av instrument och allt det andra man kan läsa om i boken "Resa genom ensamheten"? Vilket jävla liv dom levt. Och där på scenen ser dom ut som helylle grabbar allihop, basisten Tony ser ju för fan nästan mesig ut. Läs boken förresten.

Matchen då? Jo den gick bra den med. 0-0 slutade matchen och det kan man nog se som rättvist. Var överhuvudtaget få chanser under hela matchen men Strand skapade väl lite mer än oss men det var vi som höll i bollen mest tycker jag, framförallt i första halvlek. Roligt att se också att trots att det saknades 4 spelare (Benny, Christer, Thomas och Pelle) från förra matchen så ger vi division trelaget Strand en rejäl match. Bra insats av samtliga. Själv fick jag 90 minuter på högerbacken och det gick bra för mig också, det var riktigt roligt att spela! Det får räcka för nu. Trevlig kväll på er.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: