fredag 6 mars 2009

Blir nog till att tänka om

Starten för C-uppsatsen närmar sig med stormsteg och efter dagens rekognisering (rätt?) måste jag nog inse att det troligtvis måste tänkas om för mig. Måste nog hitta ett annat ämne att skriva om. Fanns lite för många luckor i arkivmaterialet och liknande undersökningar gjorda. Vad ämnet var tänker jag inte tråka ut er med. Vill ni veta får ni fråga. På måndag möter jag min lärare, får ta ett snack med honom då. Nu lämnar jag C-uppsatsen och ser framåt. Ska snart åka hem till la familia snart igen. TIKEN har årets andra träningsmatch imorgon, Strand (div. 3) står för motståndet och matchen spelas i Hudiksvall. Det blir säkerligen lite tuffare motstånd nu än förra helgen, Strand är tunga att möta. Fick igår reda på att det blir startplats för mig på högerbacken men hur resten av laget ser ut vet jag inte. Nu gäller det att ladda och att visa att man vill vara med och bråka om en startplats i sommar. Wish me luck!

Men helgens stora höjdpunkt äger rum några timmar efter matchens slut. Eldkvarn kommer åter på besök till Söderhamn och jag ska återigen få nöjet att lyssna på detta underbara band. Någonting säger mig att om Plura & co spelar rätt låtar kommer Karlsson att fälla en och annan tår imorgon. Konstigt det där, man kan se krig och elände på TV och nästan gäspa åt det men musik och vissa texter får en att fälla tårar.

Förra årets möte.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: