måndag 30 mars 2009

En tråkig investering

Jag investerade i ett par nya joggingskor i lördags något som känns förbannat tråkigt. Tråkigt dels för att jogging i sig inte är en speciellt spännande aktivitet (även om jag på sistone sprungit rätt mycket) men också för att just joggingskor brukar vara rätt dyra. Men då de gamla trotjänarna från gymnasietiden ska pensioneras så var det ändå dags för mig att köpa nya. Och så blev det som sagt, ett par Asics Gel- Virage 3 följde med mig hem. Och speciellt dyra var dom inte heller. Nedsatta från 999 kr till acceptabla 799 som blev ännu mer acceptabelt med tanke på skobidraget för 600 kr vi får av TIKEN. Och riktigt jävla accpetabelt blev det när det visade sig att jag hade en bonus på 50 kr tack vare medlemsskapet i Sportklubben. Så ni som kan er matematik har nu räknat ut hur mycket jag fick punga ut med från egen ficka, snabbast med rätt svar vinner ett pris. Men nu gäller det att fotbollsskorna håller hela långa säsongen eftersom skobidraget redan har gått åt. Vilket talar för att dom inte kommer att göra det. Idag ska dom användas för första gången. Är det dags för ett personbästa? Det måste det ju bli med nya skor kan tyckas.

Så ser dom ut, Karlssons nya Asics Gel- Virage 3.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

jansson sa...

149 pix efter snabb huvudräkning. Om jag krängde på mig mina löparskor skulle det innebära personbästa bara där. Eller årsbästa iallafall.