torsdag 26 mars 2009

Spray

Mackan Edlund, den mindre killen i tv-duon Erik & Mackan, bloggar 1000 apor. Där har han bloggat om att han tycker att såna där doftsprayer man använder för att dölja odörer på toaletten är lika pinsamma som själva bajslukten. Han tycker att spraylukten är lika avslöjande som den lukt man försöker dölja med dom. Jag förstår inte riktigt hans problem med doftsprayen. En riktig möklukt är ju inte direkt mindre avslöjande än säg en frisk äppeldoft. Att nu dessa spraydofter kan vara rätt intensiva i sin doft också, Mackan beskriver att de sticker i ögonen, tycker jag inte gör speciellt mycket. Jag föredrar en maffig lukt av äpple än en maffig bajslukt i 100 fall av 100. Jag tycker att doftsprayer ska vara obligatoriska på toaletter, skulle kunna vara en arbetsmiljöfråga. Men det är kanske bara jag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Jenny sa...

På min promenad runt Forsbacka idag upptäckte jag ett ställa som skulle behöva några sprayflaskor med äppeldoft - Reningsverket! Det stank som fan där! =) Hoppas allt är bra med dig!