lördag 21 mars 2009

Vinst

För de läsare med Trönöhjärta vill jag bara meddela att dagens träningsmatch mot Arbrå slutade med ytterligare en vinst till TIKEN, denna gång med 3-2. Vi gör väl inte vår bästa match idag men är trots det hela tiden det bättre laget tycker jag. Målskyttar var Wally (som vanligt) som gjorde två och vårt första mål gjorde vårt fjärde nyförvärv från SFF nämligen Tommy Öhrn. Själv fick jag mycket speltid, blev väl 70-75 minuter, och det kändes väl skapligt. Lyckades få en assist också när jag spelade fram Wally vid hans första mål.

Det är ju bandyfinal idag också. Edsbyn mot Västerås. Jag har problem. Jag vet inte vilka jag ska lägga mina sympatier hos. Jag är urless på Edsbyns dominans i bandysverige och skulle gärna se ett tronskifte men å andra sidan har jag inte större sympatier hos gurklaget heller. Jag är nog rätt neutral idag. Det lag som spelar vackrast bandy förtjänar att vinna. Och ska jag tippa så tror jag att bönderna från byn tar sitt sjätte raka SM-guld.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


2 kommentarer:

Anonym sa...

Edsbyn e en jäkla byhåla.. Så dom förtjänar ingen vinst i år.. Eller.. Vad vet jag =P

jansson sa...

Vafan, Öhrn också. Det visste jag inte. När blev det klart?