onsdag 4 mars 2009

Du går i biblioteket...

...och slökollar litegrann bland alla tusentals böcker. Helt plötsligt stannar du till, sträcker dig efter en bok och bestämmer dig, för att få en uppfattning om bokens innehåll, att läsa texten på bokens baksida. Du läser följande:
"I Modernitet och självidentitet diskuterar Anthony Giddens, en av samtidens främsta samhällsteoretiker, förhållandet mellan moderniteten och det individuella jaget. Senmoderniteten är en post-traditionell ordning som enligt Giddens kännetecknas av utvecklad institutionell reflexivitet. Den pågående globaliseringen av moderna institutioner åtföljs av en omvandling av vardagslivet med genomgripande konsekvenser för det personliga livet."

Skulle du låna boken? Är du vad jag kallar för en vettig människa så är svaret ett rungande nej. Men det är just precis vad jag har gjort. Jag har lånat just den boken. Varför? Jo för att den ingår i den förbannade kurslitteraturen på vår nuvarande läskurs på fem veckor. Det känns som att denna bok blir den sista jag läser i den kursen, det känns som att jag kommer att undvika att läsa fanstyget så länge det går. Hata kurslitteratur!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

jansson sa...

Det lät intressant.Får jag låna den sen? Hahahaha

Tompa sa...

Du tror inte jag gick ut från biblioteket med svansen mellan benen när jag lånade den då? Att skicka hjälplösa småbröder till att låna böcker av detta slag kallar jag inget annat än fegt och otroligt tarvligt

Karlsson sa...

Jansson:
Det kan inte jag lova. Du får skriva upp dig på bibliotekets väntelista, misstänker att den är lång...

Tompa:
Du slipper läsa skiten, klaga inte!

Sara sa...

Ja, den har jag också tragglat mig igenom, när jag läste sociologi ;oP

Karlsson sa...

Hur var den Sara? Finns det hopp?