torsdag 19 mars 2009

"Han är bra har jag hört"

I Sveriges kommande EM-kvalmatch mot Portugal kan vänsterbacken Adam Jonsson från IFK Göteborg få chansen att starta som vänsterback och därmed tilldelas en av fotbollsvärldens svåraste uppgifter för nuvarande. Att få stopp på Cristiano Ronaldo. Vad Adam säger om saken? "Jag är redo att ställa mig öga mot öga med Cristiano Ronaldo, han ska vara bra har jag hört". Ett störtskönt uttalande och ett försök att avdramatisera det hela. Men frågar man mig så är det bara skitsnack. Han är bra har jag hört kan man säga som vänsterback som ska möta någon (för den nivån) duktig yttermittfältare i divisin 6 som man inte har så stor koll på. Man säger inte så om en lirare som Cristiano Ronaldo. Klart som fan att Jonsson har bra koll på Ronaldo, det har varenda fotbollsintresserad människa med tillgång till en TV. Och skulle en startplats bli aktuell kan jag svära på att Jonsson kommer att tillbringa en jävla massa tid till att studera filmer med Cristiano Ronaldo. Men som sagt, ett störtskönt uttalande är det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Uttalanden som inte är standardsvar bör givetvis uppmuntras inom sporten. Sportjournalistiken lider ju klart av upprepade klyschor. "Det har kännts bra i laget" osv. Lars Lagerbäck kan ju till exempel nämnas. Tycker Filip och Fredriks syn på det här är kanon.