fredag 27 mars 2009

Stunder med Persson

Sitter och lyssnar på Perssons Pack nu, deras nya skiva Öster om Heden. Den är bra, den är jävligt bra. Precis som det ska vara när vi snackar Sveriges bästa pack med Hälsinglands rockdiva numero uno. Mannen som med en axelryckning konstaterade att Winnerbäck och Hellström är bra men att Packet är mycket bättre. Jag kan nog hålla med honom. Han har givit mig många goda stunder den där Persson. Vet inte riktigt hur många gånger jag har sett han och hans pack live nu, jag har tappat räkningen. Men det vackraste och roligaste minne jag har med denna Persson är när jag och ett gäng kamrater satte oss i en bil för att ta oss upp till ett hotell i Bergsjö för att se Persson spela någon gång 2002-2003. Bergsjö i sig var väl ingen höjdare och spelningen var väl medioker den med men det som var så underbart med denna resa var att vi fick oss en privat show i Perssons hotellrum. Och nej, det var inget sexuellt. Det började med att delar av vårt sällskap smet förbi vakten (som skulle hindra fulla människor att komma upp till hotellrummen). Kvar blev jag och Mattias. Tänk om dom får träffa Persson tänkte vi och kände avundsjukan stiga. Ett par schyssta kroppsfinter senare var också vi förbi vakten (som inte skötte sitt jobb speciellt bra) och vi knackade på den dörr vi misstänkte att Persson och vårt sällskap befann innanför. Det var Persson själv som öppnade och sken upp som en sol. "Tjena grabbar, kom in" sa han och vi satte oss på sängen mittemot. Och där satt vi, fem grabbar från Söderhamn på ett hotellrum i Bergsjö mitt emot Per Persson som spelade några låtar för oss på sin gitarr. Ett minne för livet!


Ett annat minne från Persson, en signerad nummerlapp från en spelning på Stadt i Söderhamn. Vad det står? Ödmjuk som han är signerade han lappen: "Persson är bäst och snyggast".

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


2 kommentarer:

jansson sa...

Trevliga minnen! Jag har också ett par trevliga minnen av Persson. Tyvärr så minns jag dom inte just nu. Kvalificerar det sig som minnen då?

Karlsson sa...

Whatever keeps you happy mr Jansson.