måndag 9 mars 2009

Rätt väg

Våren, den ack så sköna våren kommer allt närmare. Imorse när jag vaknade tyckte jag mig höra fågelsång. Jag koncentrerade mig och spetsade öronen ordentligt och tamefan, nånstans där bland bilarnas buller längs med västra vägen så gjorde en tapper liten fågel sig hörd. Det var rätt gott att höra. Och när solen dessutom sken ordentligt gick det rätt lätt att kliva upp. Det är ju fortfarande rätt så mycket snö kvar men får bara varmgraderna och solen fortsätta göra sitt jobb så blir det nog bra det här också. Våren är underbar, förutom irriterade ögon och vårkänslor, när solen börjar värma igen och man börjar känna att sommaren kommer också detta år. Det är en lång väg kvar men det är åtminstone på rätt väg.

Sirius leder just nu med 2-1 i Edsbyn, fan vad roligt det skulle vara om dom fixade det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag tror jag inte du hör någon fågelsång vännen =(

Karlsson sa...

Nä du Elin, idag är den tyst.