tisdag 10 mars 2009

Sköning

Att människan och schimpansen delar stora likheter med varandra är ingen hemlighet men fortfarande förbryllas forskare av hur lik schimpansen är sin kusin. Nu har man på Furuvik märkt att shimpanserna kan planera jävelskap precis som vi ofta gör. Det är hannen Santino som lugnt och metodiskt samlar ihop stenar som han senare under dagen planerar att kasta på besökarna. Jag tycker att det är mer roligt än oroväckande och framförallt tycker jag att Santino gör helt rätt. Om vi vänder på saken och leker med tanken att jag låses in i en inhängnad av schimpanser för att dag ut och dag in bli utpekad och utskrattad av roade schimpanser så kan ni ge er fan på att jag skulle samla ihop stenar också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


4 kommentarer:

Tompa sa...

ja det är lustigt hur en schimpans kan vara så lik våran kusin. Inga namn nämnda

Karlsson sa...

Höhöhöh!

jansson sa...

Ja, det kan ju inte vara mig han ni syftar till eftersom jag tydligen är lik en vadarfågel. Och mellan dessa djur ser jag inte några likheter.

Anonym sa...

Hahahaha... alltid lika kul att läsa din blogg gubben =)
Va fan ska man läsa aftonbladet för när man kan hålla sig uppdaterad med nyheter på din sida.. och framförallt då med humor..
Skänker mig många goda skratt =)