måndag 23 mars 2009

Snöfallshelvete

I lördags sprang jag runt på en grön fotbollsplan i shorts i strålande solsken. Det gör jag inte nu. Nu sitter jag i min lägenhet i Gefle och tittar ut på ett sjuhelvetes snöväder. Jag ställer mig samtidigt frågan som även min bloggande kusin på huvudläktarn ställer sig. Varför? Varför mer snö? Det var ju så skönt att sparka boll i solskenet. Kan det inte få fortsätta så? Att vädret är nyckfullt när det börjar närma sig vår är iofs lika självklart som snoriga barn på ett dagis. Men man blir ändå lika besviken varje gång. Framförallt när man nyligen gottat sig i skön, underbar och efterlängad vårsol. Jag vet. Jag vet att den kommer tillbaka, men det är en klen tröst för tillfället. Nu svär jag bara. Fy fan i helvetes jävla skitsnö. Där ser ni, huvva vad jag svär.


Vi ser det snöar... men burgaren är ju billig iaf.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. Jag håller helt med dig lilla gubben =)

Tompa sa...

Löjligt..här hemma kommer det bli runt 2 meter om det fortsätter. Ca 2 dm nu skulle jag tippa. Och allt ligger kvar

Karlsson sa...

Elin:
Skönt att höra :)

Tompa:
Tvi vale, fy fan å hans moster, helvetes skit. Se nu har du fått mig att svära igen.

Anonym sa...

Jag tycker, på det personliga planet, att vi ska sända en tanke till barnen i Afrika istället.

Karlsson sa...

Hoffmann:
Jag gör mer än så. Jag skickar 100 kr varje månad, gör det du med!